موسیقی در عصر دیجیتال: ظهور موسیقی دیجیتال و بازتاب آن بر روی صنعت موسیقی
موسیقی در عصر دیجیتال: ظهور موسیقی دیجیتال و بازتاب آن بر روی صنعت موسیقی
عنوان فارسی مقاله موسیقی در عصر دیجیتال ظهور موسیقی دیجیتال و بازتاب آن بر روی صنعت موسیقی سادی ای استافورد* کارشناسی ارشد در پخش و رسانه های نوین دانشگاه الون به همراه مقاله اصلی |
![]() |
دسته بندی | مقالات ترجمه شده |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 298 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
عنوان فارسی مقاله:
موسیقی در عصر دیجیتال:
ظهور موسیقی دیجیتال و بازتاب آن بر روی صنعت موسیقی
سادی ای. استافورد*
کارشناسی ارشد در پخش و رسانه های نوین
دانشگاه الون
چکیده
سیر تکاملی موسیقی دیجیتال که به وضوح در همه جا حضور دارد، حرکت موثر و آشکاری را در راه مشاهده و استفاده از صنعت موسیقی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان ایجاد نموده است. بنابراین، حضور این فایل های صوتی که بصورت دیجیتالی فشرده هستند، و به آسانی برای همگان با حق الزحمه ای جزئی یا بطور غیر قانونی بصورت دانلود رایگان قابل دسترس شده است، صنعت موسیقی را بر آن داشته تا به ارزیابی دوباره چگونگی سود آوری خارج از شکل هنری شان بپردازند. وب سایت های رسانه های اجتماعی نیز تقاضایی مشهود را از مصرف کنندگان برای هنرمندان به منظور حفظ و نگهداری یک رابطه دیجیتالی بین هنرمند و مصرف کننده ایجاد کرده اند، تا نه تنها اینترنت را به یک وسیله تبلیغاتی برای هنرمندان , بلکه ضرورتی برای سودآوری تبدیل کنند. این ابزارآلات جدید توزیع و بازاریابی موسیقی نه تنها صنعت موسیقی را به سمت سطوح جدیدی پیش برده است, بلکه به همراه هنرمندان و مصرف کنندگانی که دارای برگ برنده اند، در این سالهایی که شرکت های تولید کننده محصولات ضبط و پخش موسیقی (سی دی و صفحات گرامافون) غیر قابل کنترل شده اند, گردبادی از تغییر و تحولات را بوجود آورده است.
*واژگان کلیدی: عصر دیجیتال, صنعت موسیقی, شبکه های اجتماعی, بازاریابی محاوره ای موسیقی, نمونه برداری و دزدی ادبی موسیقی